czeski_wymiatacz |
Wysłany: Pią 22:47, 09 Mar 2007 Temat postu: PORADNIK OGÓLNY do tibi do ots narazie nie znalazlem |
|
Witam oto mój pierwszy poradnik przed przejściem do rzeczy chciłbym poinformować że jeśli macie jakieś wąnty między sobą załatwiajcie je sobie na GG lub w Realu ITP mam nadzieje że się rozumiemy a wracająć do Poradnika Edycja się przyda gdyż będzie to ogólny Poradnik o Tibi zaczne na początek od Klas Postaci.
Knight:Najlepsza klasa zaraz po Sorcererze tyle że on ma tylko czary Spomtaniczne jak Fird Person,Light,Light Healning,Berserk ITP niektóre czary takie jak Berserk są dla tych co mają wykupione Pacc dla Knightów na początek EXP jest dobry na Rooku na początek polecam raty,Trolle póżniej Orki,Orki Spermani<Łucznicy> Knight może być jako Bloker jak masz wysoki LVL i zbierasz Ekipie na Questa niezapomnij kupić runy o nazwie UH dla Knighta oczywiście.Knight może korzystać z run ale poco jeśli mu słabo idze MLVL ? to tyle co do Knighta.
Paladin:Tak zwany łucznik może nawalać Dystansowo w skorpiony,liony polecam go jeśli chcesz iśc na Desert Questa Paladin może korzystać z Runek takich jak HMM,UH ITP dlaniego MLVL idze troche szybciej od Knighta ale Paladin ma też i wady otóż jeśli nawalasz Mieczem to dlaniego Skile mieczem idą powoli wieć jak jestes Paladynem to pozostań na broni dystansowej lub na HMM to tyle co do Paladina.
Druid:Co tu dużo gadać Profesja w połówie magi i w połowie wojownika dlaniego Skile idą po równo jeśli jest ktoś fanem Druidów lub lubi wilkołaki może się pobawić dla Druida EXP jest dobry na początku na Mainie to Bugi ale najlepiej pozostać dłużej na Rooku abyś zdobył kase na sprzęt oczywiście Druid ma też i wady takowe że nie może używać Ultimate Explosion czaru Spontanicznego dla Sorca o czym za chwile Druid ogólnie to Najsłabsza postać to tyle co do Druida.
Sorcerer:Najlepsza profesja na Tibi gdyż to jedyna postać która może pokonać Demona inne też mogą ale mają małe szanse wracająć do Sorca to polecam go tym którzy lubią potężną magie Sorcerer może korzystać z Run o nazwach HMM,UH,SD ITP i na dodatek jeśli masz Pacc to zakup sobie Ultimate Explosion gdyż ten czar robi kompletne spustoszenie na mapie jednak że ten czar wymaga 50 MLVL i 800 Many ! Sorcerer jest też i najbogatszą profesją na Tibi gdyż można sprzedawać Runki o nazwie UH najlepiej zdobyć 20 LVL aby zacząć swoją kariere wtedy masz 400 many i możesz zrobić aż po 4 UH'Y BP UH'ÓW jest sporo wart jeśli ci się uda sprzedać komuś to będzie to pierwszy krok do bogactwa jako Sorcerer na serverach możesz być też Najlepszym to tyle co do Sorca teraz dam Dane Potworków.
Dane Potworków.
Rat:Pierwszy potworek który daje EXP ma słabiutki lot ale jak na Rooku to najlepszy Interes gdyż na Rooku jest NPC który kupuje martwe Raty loty rata można liczyć do słabych.
Cave Rat:Jest ttroche lepszy od swego poprzednika gdyż daje on ci aż 10 EXP można go też sprzedać na Rooku.
Snake:Daje tyle samo EXP co Cave Rat i wogóle nie ma lotów nie polecam bić Snaków.
Bat:Taki sam przypadek jak u Snake.
Spider:Troche lepszy od Batów i Snaków daje więcej EXP i troche kasy.
Bug:Lepszy od Spidera gdyż daje aż 10 GP ale to bardzo rzadko.
Wolf:dobry potworek do EXP na rooku lub do zdobycia mięsa.
Troll:Najlepszy prawie potwór na rooku gdyż daje sporo EXP a na dodatek można nim na Rooku dobić ponad 40 LVL !.
Winter Wolf:Pierwsza odmiana wolfa daje więcej EXP i występuje na Senji,Foldzie i Vega.
Hayena:Występuje tylko na Darama Isle i ma tylko mięso.
Posion Spider:lepsza wersja Spidera tyle że ten truje jeśli cię zatakuje to najszybciej uciekaj uleczyć się na Rooku !.
Bear:Dobry EXP ale cienkie loty polecam go Tylko do EXP.
Frost Troll:Tak samo jak Winter Wolf występuje tylko na Senji,Vega i Foldzie i jest troche gorszy od zwykłego Trolla.
Panda:Tak samo jak z Bearem ale występuje tylko na Tiquandzie.
Wasp:Waspy występują na calutkiej tibi nie ma on lotów ale daje EXP co jest Plusem.
Orc:Orc jest słaby ale na rooku jest silny i ma dobre loty na Rooku więć polecam Expić na Orkach.
Goblin:Walczą dystansowo i wręcz ma kase,kamienie,zepsuty Ser i Ryby jedzcie tylko Ryby bo Zepsuty ser odzancza Dead.
Swamp Troll:ten troll występuje tylko na Bagnach i tak samo jak Frost Troll jest cienki.
Spit Nettle:Występuje tylko na Tiquandzie ale loty ma cienkie ale EXP jest spoko jak na początek.
Polar Bear:Tak samo jak Panda Polar Bear występuje tylko na Vega,Senja,Folda i ma tak samo cienkie loty.
Lion:Tak samo jak Polar Bear loty ale EXP większy i na dodatek występuje tylko na Darama Isle lub na Pustyniach na Centralnym Kontynecie gdzie jest Venore ITP.
Cobra:Nie ma lotów ale za to daje więcej EXP występuje tylko na Darama Isle
drugi ogolny poradnik
Kilka porad na początek:
1. Nie chodzić samemu w jedno kierunkowych tunelach i jak uciekasz to wracaj zawsze tą samom drogom co przyszedłeś.
2. Na początku (niskim level’u), najlepiej skillować na jakimś słabym potworze , np. "trolle" - później na skillach około 40/40 przejść na rotwormy a potem na skillach 55/55 przejść na dwarfy a natomiast 60+/60+ można już skillować na minotaurach.
3. Najlepiej nie zabijać innych postaci, bo kończy się to blokowaniem konta
4. Dobrze jest mieć dużo znajomych i żadnych wrogów wśród bohaterów.
5. Najlepsze miasto dla wychodzących z "rocku" jest Kazzadron albo Venore ponieważ w mieście jest mało PK i te miasta są najbardziej bezpieczne
6. w Carlin jest mało PK ale zarówno jak i w Carlin i Thias jest bardzo groźne ! więc polecam zawędrować z Carlin lub Thias do Miasta Kazz lub Venore
7. Trzeba dobrze zastanowić się nad wyborem postaci:
- Khnight i Paladyn musi dużo trenować „skille”
- Druid i Sorc z kolei, muszą ćwiczyć magiczny level.
8. Jeżeli jakaś postać mówi do ciebie: „leave”, lub "main", to zostaw i odejdź, bo jest to sygnał o nietykalności przeciwnika, lub jego rzeczy - swojaka przestroga - pierwsze i zarazem ostatnie ostrzeżenie. Jeżeli je złamiesz to najprawdopodobniej zginiesz z jego ręki - bohatera, który uważa, że go nękasz...
9. Najbardziej, bez wątpienia opłacalne są Questy - zadania - za ich wykonanie są różne nagrody w postaci przedmiotów. Jak wiadomo przedmioty zdobywane dzięki Questom się cenią i można je później z zyskiem sprzedać.
10. Od jeżeli ktoś moze to najlepiej jest grać między godziną 1 w nocy a 9 rano jest grać najlepiej, ponieważ serwer jest wtedy najmniej obciążony
11. Najlepiej nie atakować demonów przed ukończeniem SETNEGO lewelu
12. Na uzyskanie 40 lewelu potrzebne jest około 72 godzin gry. Wychodzi na to żeby dziennie grać 2 godziny przez cały miesiąc. Ja trzymałem się tego schematu i uzyskałem 12 razy oczekiwany rezultat -kilkadziesiąt postaci z 40 levelem ja sam mam 150 lvl +.
Na jedną ( uzyskanie 40 lewelu ) potrzebowałem miesiąca, dlatego ten sposób jest tak pewny i sprawdzony.
DZIEKI TEMU UNIKNIEMY NIEPOTRZEBNEJ STRATY EXPa PRZEZ KILLE
JAKĄ POSTAĆ NAJLEPIEJ WYBRAĆ NA POCZĄTEK ? :
-Jeśli masz słaby komputer , internet i gra ci się zacina POLECAM na początek RYCERZA bo innymi postaciami gdy kogoś atakujesz musisz uciekać a gdy ci się Gra zacina nie jest to łatwe.
RYCERZ - Rycerze są najtwardszymi wojownikami w świecie Tibii.
Są silni i zwinni, i umieją się posługiwać każdym typem broni do walki w zwarciu ze straszliwym efektem.
Podczas walki zawsze idą na pierwszą linie, mierząc się z najpotężniejszymi przeciwnikami w walce wręcz.
Gdy podróżują z innymi, zwykle to oni zajmują się przeciwnikami, broniąc kompanów.
Poprzez swoją zwinność i wysoką umiejętnością posługiwania się tarczą, rycerze są niemal nie możliwi do pokonania, nawet gdy bitwa jest przegrana, to właśnie rycerze ostatni polegają.
Jednakże, mimo swojego męstwa w walce mają też wady: Rycerze są stosunkowo słabi w sztuce magii.
Nawet kiedy wiedzą jak rzucić jeden, czy dwa czary, ich magia jest raczej podstawowa.
Właśnie dlatego rycerze polegają na innych, aby leczyli ich nabyte w walce rany, zwykle też sami używają runów zakupionych od druidów.
Pieniądze na runy nie są problemem, ponieważ rycerze łatwo gromadzą dużą ilość złota.
Dzięki swej nadludzkiej sile, mogą nieść dużo przedmiotów i sprzedawać je w mieście, więc rycerz nigdy nie opuszcza podziemi z pustymi rękoma. Jeśli szukasz łatwego do grania i zdobywania poziomów powołania, wybierz rycerza.
DRUID - Druidzi używają magii w najczystszy sposób.
Jak czarodzieje, są słabo zbudowani, a ich umiejętności bojowe są kiepskie.
Ale, po co Ci broń skoro możesz powalić przeciwnika potężnym magicznym promieniem?
Druidzi mają kilka czarów ofensywnych do dyspozycji, a doświadczony druid z odpowiednim poziomem magicznym może pokonać równie silnych przeciwników, co każda inna profesja w świecie Tibii.
Będąc jednością z naturą, i wszystkim co żywe, druidzi skupiają się na magii tworzenia i i magii defensywnej.
Druidzi są najlepszymi uzdrowicielami w świecie Tibii, ich umiejętność leczenia innych czyni ich bardzo popularnymi na tle innych powołań.
Tylko oni wiedzą jak stworzyć runiczną wersję czaru "Ultimate Healing", dzięki temu mogą bardzo dużo na tym zarobić.
Doświadczonym driudom nigdy nie brakuje pieniędzy, ponieważ grający innymi powołaniami z przyjemnością wymieniają pieniądze za runy. Najbardziej na leczniczych runach zależy rycerzom, ponieważ są słabymi magami.
Często między druidami i rycerzami zachodzi swoista symbioza dla wyżej wymienionych korzyści.
Grający innymi klasami doceniają pomoc druidów jako ratujących życie, dlatego druidzi mają lepszy start jeśli chodzi o przyjaciół.
Jeśli preferujesz potężną, nie ofensywną magie, i jeśli lubisz być członkiem w drużynie i mieć w niej coś do powiedzenia, powinieneś wybrać druida.
CZARODZIEJ -Czarodzieje Podobnie jak druidzi, czarodzieje skupiają się na magii.
Podobnie do bardziej pokojowych braci, czarodzieje muszą być cierpliwi jeśli chcą urosnąć w siłę, ponieważ ich umiejętności walki są bardzo ograniczone, jak druidzi mają słabą budowę.
Jednakże, czarodzieje mają wielki potencjał.
W sumie, poprzez ofensywną naturę ich zaklęć, czarodzieje są być może najbardziej zabójczymi wśród wszystkich powołań.
W przeciwieństwie do druidów, którzy skupiają się na magii tworzenia i magii defensywnej, czarodzieje koncentrują się na ciemnej, destrukcyjnej stronie magii, a ich zaklęcia moga stać się naprawdę dewastujące na wyższych poziomach.
Tylko czarodzieje mogą stworzyć runiczną wersję czaru "Sudden Death", i tylko oni wiedzą jak rzucić apokaliptyczny czar "Ultimate Explosion". Doświadczony czarodziej może zniszczyć najpotężniejszego wroga mrugnięciem oka, dzięki temu są zawsze mile widziani jako członek drużyny. Granie czarodziejem jest o wiele trudniejsze niż innymi powołaniami, więc jeśli jesteś nowy w świecie Tibii, powinieneś raczej spróbować się jako rycerz lub paladyn.
Jednakże, jeśli interesuje cię droga magii, powinieneś zostać czarodziejem.
PALADYN -Paladyni Dobrymi w walce w zwarciu są również paladyni.
Ich umiejętności w trenowaniu walki w zwarciu stoi na drugim miejscu, po rycerzach.
Umieją też nie najgorzej posługiwać się tarczą, a doświadczeni paladynowie mogą blokować większość przeciwników, nawet jeśli nie są w tym tak dobrzy jak rycerze.
Jednakże, prawdziwą zaletą paladynów jest ich umiejętność walki na dystans.
Paladyni są najlepszymi łucznikami jacy tylko istnieją.
Od rzucania prostymi kamieniami, do strzelania z kuszy, paladyni uczą się używać broni dystansowej z zabójczą celnością.
Paladyn trzymający wroga na odległość, łatwo może go pokonać.
Ale to nie wszystko, są też dobrymi magami, i mają bardzo dużo czarów do swojej dyspozycji.
Jednak ich umiejętności magiczne nie mogą się równać z prawdziwą magią druidów i czarodzieji, paladyni mają jednak dostęp do pewnych czarów, ponieważ mogą używać prawie każdy run jaki istnieje.
Doświadczony paladyn, strzelający z kuszy i używający runów "Sudden Death" w tym samym czasie, to najstraszniejszy z możliwych widoków! Jeśli szukasz dobrego wojownika, który umie się również nieźle posługiwać magią, paladyn powinien być twoim wyborem.
GDZIE I JAK SKILLOWAĆ: Jak już wiecie w tym poradniku zamieszczam miejsca do trenowania i potworki z którymi trenować na danym levelu.
1. 20/20
Miejsce: Troll cave (edron) ,Trolle koło Thais(dużo ludzi)
Trolle w Ab'Dendriel (najlepsze)
Praktyka:
1.Na trollach z rookowymi skilami trenujemy z daną bronią np:
-Cluby Studded Club
-Axe Hand Axe
-Swordy Combat Knife
Trenujemy z 2 trollami na początek.
2.Gdy trole zbyt szybko padną bieżemy:
-Cluby Club
-Axe Sickle
-Sword Knife
Teraz spróbuj trenować z 3 trolami na oczywiście full defie.
Z trollów wychodzimy ze skilami przypuszczam 30-35/30-35. Zależy jak je biłeś,gdy bijesz je zbyt mocno idz dalej za poradnikiem ,gdy powoli je bijesz czekaj tutaj)
2. 35/35
Takie skile już są poważniejsze więc udajemy się (przy dobrym eq) na roty lub dwarfy.
Sam polecam na zmianę w kopalniach kazzo roty i dwarfy (nie mieszać)
Gdy się już dobrze ukryjecie aby was nikt nie nachodził bierzecie kilka parceli i wybieracie sobie broń.
Gdy się zbyt często przebijacie do krwi weźcie coś słabszego,jeżeli prawie nigdy weźcie coś lepszego.
Jeżeli masz knife i się nie przebijasz często ćwicz na ballance i na odwrót.
Jest też wiele miejsc z rotami,są one często zajęte więc aby się nie narażać pk i reszcie takich możecie trenić w kopalni lub w kopalni w kazzo.
Np jedno z nick to piwiarnia w kazzo
Niestety tutaj trenujecie do upadłego.....
Ze skilami 5x/5x można zmienić styl i podejść na minoski.
Jest jednak mało miejsc z minoskami.
Dla pacc polecam minosy na darashi sobie podlurować kawałek dalej.
Dla facc polecam folde (non-pvp bo bardzo dużo pk)
lub kopalnie minosków koło kazzo.
Na czerwono zaznaczyłem gdzie iść a potem gdzie podlurowac sobie minoska i trenować ale uwaga często mogą być zlurowana arcehry więc długiego afka nie polecam.
3. 65/65
No już teraz mamy eq mamy chociaż 20 Poziom więc idziemy trenować na slimach.
Trzeba niestety samemu znaleść sobie miejsce ale takie podstawowe to 1 slim w domku Black knighta koło venore.
Chyba wiecie gdzie to jest Tam ustawiamy się koło drabinki aby biły nas TYLKO 2 slimy. Wiedząc który slime to matka uderzamy ją aby była widoczna różnica hp,poczym walimy jednego z klonów z cluba,sickle lub knifa na full defie. Oczywiście będziemy go ładnie bić dlatego że slim niema obrnony. Lepsi mogą spróbować trenować crowbarem lub czymś innym z każdej klasy (ja nie polecam do skila 68 i dobrego eq).
Następnym miejscem do trenowania może okazać się jaskinia w kazzo.
Pokaże jak tam dojść z dp kazzo.
Trzeba uważać slimy niekiedy nie biją a niekiedy uderzą za 43.
W miejscu prze zemnie opisanym można idąc trefić na soldy (kilka)
Na slimach można już siedzieć zawsze ale niektórzy zbyt szybko zabijają to na cyce)
4. 80/80 ?
Tymczasem można zaprzestać treningu lub trenować na Cycach.
Oczywiście każdy wie gdzie są cyce....
Można wybrać thais (w górę lub dół) lub oczywiście jak to kumpel ze mną robił (hail Kosnik) więzienie w kazzo.
To wogólę ciężkie aby tam dojść ale jeżeli się idzie pewną drogą można spotkać tylko solda i guarda.
Ja drogi nie pamiętam ale jak jesteście bardzo dobrzy to chyba sami obczaicię.
Tam stoimy bijemy cyca na defie lub balance z najsłabszej broni. Bierzemy sobie fooda i trenimy.
Wybrałem to miejsce ponieważ nikt tam zazwyczaj nie chodzi a respią się 2 cyce.
Guardy same nie podejdą.
Ale powtarzam to miejsce to ostateczność gdy wszystko jest zajęte a slimy za szybko padają a chcesz mieć jeszcze lepsze skile.
NA JAKIM LVL GDZIE EXPIĆ ? :
NA POCZĄTKU JAK SIĘ WEJDZIE NA ROOKA TO DO 2 LVL IDŹCIĘ NA RATY, BO DOPIERO OD 2 POZIOMU MOŻNA WYCHODZIĆ Z MIASTA !
NA 2 POZIOMIE MOŻNA IŚĆ NA SNAKY ,TROLLE, SPIDERY, PÓŹNIEJ OKOŁO 5 LVLu NAJLEPIEJ EXPIC NA BUGACH DO 8 LVL I SZYBKO PRZEJŚĆ NA MAINA !
ALE ZANIM PRZEJDZIEMY NA MAINA PAMIĘTAJ ABY SPRZEDAĆ WSZYSTKIE ITEMKI (RZECZY) Z EKWIPUNKU (EQ) PONIEWAŻ NA ROKU DOSTANIEMY DUŻA KASKĘ A NA MAINIE NAWET 1 GP !
JAK PRZECHODZIMY NA MAINA TO KUPCIE SOBIE JAKIEŚ EQ NAJLEPIEJ: SCALE ARMOR,BRASS LEGS, SOLIDER LUB DARK HELMET, BRON NP. BROADSWORDA LUB SPIKE, I DWARVEN SHIELDA I IŚĆ NA ROOTWORNY DOBIĆ 10 POZIOM I NA DWARFY NA DWARFACH I ROOTWONACH DUŻO SIĘ ZARABIA PIENIĘDZY !
PÓŹNIEJ IDZIEMY NA MINOTAURY A NASTĘPNIE NA DWARFY SOLIDERY I TAM DOBIJAMY 20 POZIOM I EXPIMY NA NICH DO 30 POZIOMU BO SĄ DOBRE LOOTY I EXP!
PÓŹNIEJ MOZEMY IŚĆ NA DWARFY GUARDY LUB ORCI WARRIORY, BERSEKTERY, LUB LEADERY DOBIJAMY NA NICH 40 LVL ! |
|