Moderator
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: CHOJNA
|
Wysłany: Pon 21:16, 12 Mar 2007 Temat postu: poradnik dla sorca |
|
|
|
1. Wstęp
2. Rookgard
3. Mainland
4. Zarabianie
5. Czary Maga
1. Wstęp
Sorcerer (Czarnoksiężnik) jest ofensywnym magiem w Tibii. Jest to ostatnimi czasy jedna z częściej wybieranych profesji. Jego zalety to przede wszystkim:
-Dużo punktów many
-Nie trzeba skilować, m lvl rośnie przy expieniu
-W późniejszych etapach gry jest profesją która najszybciej wbija kolejne levele
-Dobrze zarabia tworząc runy
A jego wady:
-Mało HP
-Mało Cap’a (udźwigu)
2. Rookgard
Na Rookgardzie magia nie jest dostępna - nie możemy rzucać zaklęć. Najlepszym sposobem na przejście „Wyspy Nowicjuszy” jest zainwestowanie trochę złota w mace i podstawowe EQ (studded set + legion helmet). Dlaczego właśnie mace? Jest dosyć tania a dobra. W przyszłości jako sorcerer nie będziesz używał broni tylko różdżek ,więc lepiej jest zostawić złoto na czary, niż je wydawać na broń, której później nie będziemy i tak używać. Jak przejść Rook - napiszemy w innym temacie. Warto tuż przed opuszczeniem wyspy odsprzedać cały ekwipunek, jako że na Mainlandzie jest on, łagodnie mówiąc „niewiele wart”.
3. Mainland
Po zdobyciu 8 levelu udajemy się do wyroczni i wpisujemy kim chcemy zostać na Mainie oraz do jakiego miasta mamy być zameldowani. Ja polecam Carlin. Dlaczego? Jest tu dożo expowisk dla postaci z różnymi levelami (nie tylko dla początkujących). Tak więc od trole i rotów na północny-wchód od miasta, poprzez szkielety i ghoule na Ghoastlandzie, aż po cyklopy i hunterów w górach koło Kazoo - to nasza najbliższa przyszłość. Ale zacznijmy od początku.
Jeżeli zdecydowałeś się mieszkać w Carlin, to udaj się do gildii sorcererów w południowej części miasta i porozmawiaj z NPC Rachel prosząc o różdżkę dialogiem Hi/wand of vortex/yes. Dostaniemy pierwszą różdżkę jaka jest dostępna dla maga, zadaje ona obrażenia od energii (o średnim uderzeniu równym 13). Pierwszy wand (różdżka właśnie) dostajemy za darmo, a każda następny kosztuje 500 gps (więc lepiej nie gubić naszej jedynej broni).
Pasuje także kupić jakiś ekwipunek. Dobry na początek jest scale armor (80 gp), solider helmet(50 gp) dwarven shield (100-200 gps). Ewentualnie jeżeli masz nadmiar pieniędzy - możesz kupić brass legs (195 gps w sklepie, ~120 gps od gracza). O ekwipunku, który nosić będziemy na późniejszych poziomach rozpisywał się nie będę, ponieważ niektórzy będą chcieli kupić sobie na przykład blue robe a inni knight legs. Oba w podobnej cenie. Gusta są różne, a o nich się nie dyskutuje. Jeżeli dobijesz lvl, na którym będzie Cię stać na takie rzeczy -nie będziesz potrzebować żadnych poradników.
Z czasem można będzie używać nowych różdżek dostępnych od wyższych leveli czyli:
Wand of dragonbreath (ognień, zasięg-4 kratki, od 13 lvl, cena w sklepie – 1000 gps, średnie obrażenia-19)
Wand of Plague (trucizna, zasięg-2 kratki, od 19 lvl, cena w sklepie – 5000 gps, , średnie obrażenia-30)
Wand of cosmic energy (energia, zasięg-1 kratka, od 26 lvl, cena w sklepie – 10 000 gps, , średnie obrażenia-45)
Wand of inferno (ogień, zasięg-2 kratki, od 33 lvl, cena w sklepie-15 000 gps, , średnie obrażenia-65)
4. Zarabianie
Magowie zarabiają głównie poprzez sprzedawanie run (podobnie jak i druidzi), bo wyprawy nie zawsze kończą się dużym zyskiem (głównie z powodu tego, iż nasz mag nie uniesie zbyt dużo). Czasem nawet traci się złoto przez kupno HMM (heavy magic missle) albo kupione od drudiów UH (ultimate healing - najlepsze runy leczące). Najbardziej opłacalne są sprzedaże run:
Heavy magic missile
Great Fireball
Sudden Death
Ktoś mógłby powiedzieć, iż opłaca się sprzedawać także inne runy, na przykład Firebomb , ale ja opisałem te, na które jest największy popyt. Od tego, czy sprzedamy inne - zależy dużo więcej zmiennych.
5. Czary maga
Tutaj zamieszczę listę wszystkich czarów dostępnych dla „Sorka”:
Czary
Czary dla sorka
To już koniec poradnika, mam nadzieję, że komuś się jednak przyda.
See you in Tibia!
Post został pochwalony 0 razy |
|
|